Miesięczne archiwum: Listopad 2020

GULASZ MIĘSNO-WARZYWNY Z KASZĄ

Heloł, heloł, witam Was!
Wczoraj wstawiłam na fanpage’u Kuchnia i filozofia Pięciu Przemian – Monika Biblis zdjęcie obiadu, a Wy zapragnęliście PRZEPISU na widniejący tam gulasz! OK, ale uprzedzam, że jeśli nie pracuję nad książką, to wszystko leci fristajlem, czyli na oko i nie pamiętam dokładnie proporcji, ilości, tym bardziej, że tym razem obiad robiłam z Mężem 🙂 Zatem kreatywność Wasza jest teraz mile widziana. Składniki macie!

GULASZ MIĘSNO-WARZYWNY

Zrób marynatę:
(ilość dopasuj do ilości mięsa)
Z – oliwa z oliwek
M – wyciśnięty czosnek, pieprz ziołowy, pieprz czarny, imbir suszony,
W – sos sojowy (mniej więcej tyle co oliwy),
D – ocet balsamiczny (niedużo, do smaku),
O – kurkuma (troszkę).

Mięso (u nas piersi kurczaka w ilości 4) umyj, osusz i pokrój, wrzuć do marynaty, wymieszaj i zobacz czy nie trzeba dolać oliwy i sosu. Schowaj całość do lodówki na kilka godzin lub na noc. Jeśli nie masz tyle czasu, to chociaż na godzinę.

O – Wstaw w szerszym garnku wodę (kilka centymetrów), wrzuć do gotującego wrzątku dużą szczyptę tymianku.

W tym czasie obsmażaj kawałki mięsa i wrzucaj je do wrzątku z tymiankiem. Ja smażę na smalcu wieprzowym (najlepszy do smażenia mięs).

Na pozostałym tłuszczu krótko obsmaż:
Z – startą lub pokrojoną marchew (2-4), wrzuć ją do gotującego mięsa, wrzuć też pokrojoną paprykę czerwoną (2-3) (bez smażenia), przyda się też parę pieczarek (my nie mieliśmy),
M – przesmaż pokrojoną cebulę (2-3), wrzuć do gulaszu, a zaraz po niej pokrojony kawałek pora (więcej tej białej części, bez smażenia). Wymieszaj warzywa w garnku, dodawaj przyprawy: 3-4 ziela angielskie, pieprzu ziołowego, ciut ostrej papryki,
W – sól do smaku.
Gotuj warzywa przez ok. pół godziny.
D – Dopraw gulasz sokiem z cytryny (niedużo), można dodać trochę natki pietruszki,
O – ciut kurkumy.

Przykryj całość, niech się pogotuje jeszcze z pół godziny na małym ogniu. Gotowanie pod przykryciem jest dobre jesienią i zimą, bo współgra z energią tych pór roku (w dół, do środka), zwiększa Qi i Yang, czyli sprzyja rozgrzewaniu Nerek i Śledziony, a to buduje naszą odporność.

Jeśli gulasz jest dla Ciebie za rzadki, możesz zagęścić go mąką ziemniaczaną rozpuszczoną w małej ilości zimnej wody.

Do tego dania ugotuj dowolną kaszę, makaron ryżowy (lub inny), ziemniaki lub co Ci tam wyobraźnia podsuwa. Ja ugotowałam kaszę jęczmienną, w ten sposób:

KASZA JĘCZMIENNA

1 szklankę kaszy wsypuję na sitko i dokładnie myję pod bieżącą wodą. Wrzucam to do garnka.
W – zalewam zimną wodą (2:1), czyli 2 szklankami, dodaję 1 płaską łyżeczkę naturalnej soli,
D – parę kropel soku z cytryny (dzięki temu zboże lepiej się trawi),
O – ciut kurkumy.
Zagotowuję. Gotuję pod przykryciem na minimalnym ogniu przez kwadrans, potem zawijam w gazetę, koc i chowam pod kołdrę, by kasza doszła, taki fajny, stary sposób 🙂

Czy ktoś z Was robi tak kaszę? Po „staremu”? Napiszcie w komentarzu.

Smacznego i na zdrowie!
Monika

Zobacz mój ostatni bezpłatny webinar, który odbył się na Facebooku:
COVID-19 I JESIEŃ, 17. LIVE

Zapraszam Cię też na kurs WZMOCNIJ NERKI NA ZIMĘ

I do bezpłatnej akcji przed-zimowej CHODZIMY WCZEŚNIEJ SPAĆ 🙂

Zapisz się na mój newsletter! Otrzymiasz info z pierwszej ręki o kursach, filmach na YT, bezpłatnych akcjach, webinarach i ciekawostkach z medycyny chińskiej 🙂

WZMOCNIJ NERKI NA ZIMĘ – nowy kurs online

Zimne dłonie, stopy, brzuch i pośladki, łatwe marznięcie, brak ochoty na seks, problem z zajściem w ciążę, nietrzymanie moczu, niska odporność zarówno fizyczna, jak i psychiczna, brak energii, często odczuwany strach i niepokój, problemy z pamięcią i uczeniem się, bóle pleców, szczególnie w lędźwiach, bóle kości i stawów, słabe zęby, wypadające włosy, problemy ze słuchem lub uszami, powolny metabolizm i tendencje do tycia – to w medycynie chińskiej przykładowe objawy osłabionych Nerek.

Jeśli odnajdujesz tu swoje problemy, to serdecznie zapraszam Cię na najnowszy 10-dniowy kurs online WZMOCNIJ NERKI NA ZIMĘ. Będzie to premierowa edycja.

Rozpocznie się 23 listopada, zakończy 2 grudnia.
Dostęp do grupy będzie do końca lutego 2021.
Kurs odbędzie się w GRUPIE ZAMKNIĘTEJ na Facebooku.

Nerki to podstawa naszej odporności, siły życiowej, metabolizmu, płodności i seksapilu. Pisząc z dużej litery Nerki mamy na myśli system nerek i ich partnera, pęcherza moczowego oraz ich meridiany (energetyczne kanały). Maksimum swojego działania Nerki osiągają zimą (Przemiana Wody), dlatego właśnie o tej porze roku należy je szczególnie wzmacniać.

SILNE NERKI to: wytrzymałość i odporność psychofizyczna, duża odporność na zimno, prawidłowy popęd seksualny, płodność, mocny pęcherz, dużo energii, siła woli, gęste włosy i brwi, bardzo dobry słuch, dobra pamięć, szybkie uczenie się, dobre trawienie, szybki metabolizm, mocne kości i stawy, mocne zęby, odczuwanie ciepła nawet zimą.

Na kursie skupię się przede wszystkim na aspekcie ciepła (Yang), by przekazać Ci jak ogrzać i wzmocnić Nerki, a co za tym idzie – jak się uodpornić na zimno, rozgrzać od środka, przestać się przeziębiać (lub chorować mniej), a zacząć czuć większą energię i wzrost libido.

W PROGRAMIE KURSU:
wykłady teoretyczne na temat funkcji obiegu Nerek i Przemiany Wody – zarówno w aspekcie fizycznym, emocjonalnym, jak i psychologicznym

– omówienie podstawowych pojęć z medycyny chińskiej

przepisy zimowe wg Pięciu Przemian (znajdą tu coś dla siebie zarówno mięsożercy, jak i wegetarianie)

– przykładowy zimowy jadłospis

– wykład na temat równowagi Yin-Yang w tworzeniu potraw i jadłospisu

zasady odżywiania zimą, szczególnie przydatne dla osób nie jedzących mięsa

– wykład o zimie, jej klimacie i specyfice tej pory roku

tryb życia najlepszy dla Nerek i organizmu podczas zimy- materiały do wydruku (PDF)

2 spotkania na żywo z wykładem i sesją Q&A, podczas których opowiadam o wielu ciekawostkach z medycyny chińskiej oraz odpowiadam na pytania Kursantów

– moje wsparcie merytoryczne – zawsze możesz zadać pytanie w grupie i otrzymasz na nie odpowiedź

10% zniżki na każdy następny kurs u mnie – to zniżka lojalnościowa ode mnie w podziękowaniu za zaufanie 🙂.

Wszystkie materiały wideo będą nagrywane i zamieszczane na grupie, także transmisje na żywo.
Kurs przerabiasz, uczysz się i oglądasz kiedy chcesz, w dowolnym miejscu i czasie.

Dobrym wstępem do tego kursu jest bezpłatna akcja CHODZIMY WCZEŚNIEJ SPAĆ, na którą zapraszam Cię tutaj: https://www.facebook.com/groups/chodzimyspac.

KOSZT KURSU: 189 zł
Osoby, które były już odbyły u mnie kurs: -10% = 170 zł
Osoby, które wykupiły webinar i nie były na kursie: -5% = 180 zł.

ZAPISY:
Cynamonowa.pracownia@gmail.com

To mój 12. autorski kurs online, mam też 9-letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów na żywo. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o efektach mojej pracy, przeczytaj recenzje od Uczestników (zakładka Recenzje):
https://www.facebook.com/pg/kuchnia5przemian/reviews/?ref=page_internal.

Kilka słów o mnie:http://kuchnia5przemian.pl/o-mnie/.

Zaproś każdego, komu przyda się ten kurs, udostępnij ten post 🙂

Do zobaczenia!
Monika

Zapisz się na mój newsletter!