LEPSZE NAWYKI ŻYWIENIOWE – DZIEŃ 6.

Dzisiejsze zadanie: WYZNACZ STAŁĄ ILOŚĆ POSIŁKÓW.

Ideałem są 3, ale co tam 3, skoro mnisi potrafią jeść tylko raz dziennie, koło południa

Spokojnie, nie namawiam  Ani do 1, ani do 3 posiłków. Decyzja ile posiłków masz jeść, musi wyjść od Ciebie, bo tylko Ty znasz swój organizm. A jeśli jeszcze nie znasz, to ta akcja jest po to, by się swemu ciału przyjrzeć, poczuć je, zobaczyć co jest dla niego dobre, a co szkodliwe. Jest pomocna zasada: przerwy między nimi posiłkami powinny być dłuższe niż 2 godziny – i staraj się nie podjadać. W razie głodu – najpierw się napij, chociaż pół szklanki (patrz: dzień 2).

Układ trawienny musi mieć czas na strawienie jednego posiłku, by móc przejść do trawienia kolejnego. Im ciężej strawny posiłek (tłuszcze, białka zwierzęce), im gorzej pogryziony (dzień 1), tym dłużej się rozkłada, nawet do 5 godzin! Dobrą wskazówką, czy można znów jeść, jest głód.

Zdrowy głód naprawdę jest naszym przyjacielem.

Zatem dziś, opierając się już na własnych obserwacjach w tym tygodniu, zwróć uwagę ile czasu trawisz poszczególne posiłki, czekaj na głód, potem znów jedz i znów obserwuj. Dzięki temu zobaczysz ile posiłków tak naprawdę powinnaś/-ieneś jeść dziennie. Możesz to zapisywać, opisując obok samopoczucie przed i po posiłku. To da Ci wiele wskazówek na przyszłość.

Pomóc dodatkowo może OŻ (dzień 3). Jeśli masz wyznaczone okno żywieniowe, np. 9-godzinne, np. od 9:00 do 18:00 i wiesz, że potrzebujesz 4 posiłków, to jesz wtedy co 3 godziny, np. o 9:00, 12:00, 15:00 i 18:00. Łatwo to wyznaczyć, patrząc na tarczę zegara.

Zatem do dzieła, bojownicy o lepsze żywieniowe nawyki!!!
Monika

http://daksa.pl/
http://escapemagazine.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *