LEPSZE NAWYKI ŻYWIENIOWE – DZIEŃ 2.

Witajcie w drugim dniu naszej akcji

Zadanie na dziś: NAPIJ SIĘ, ZANIM ZJESZ.
Okazuje się, że nasze ciało nade wszystko łaknie nawodnienia. Ideałem byłoby jeść warzywa kilka razy dziennie, również w formie zup. Jednak najczęściej nasze menu wygląda inaczej. Dlatego ciało, wysyłając sygnał o głodzie, bardzo często chce czystego, nietoksycznego płynu. Jeśli po napiciu się, nadal będziesz czuć głód, wtedy jedz śmiało. Jeśli głód zniknął – chodziło tylko o nawodnienie

Ale zachowaj odpowiednie odstępy czasu:
– pij 30-15 minut przed jedzeniem
– i godzinę-1,5 po jedzeniu (im cięższy posiłek, tym później po nim pij)

Co proponuję Ci do picia:
– gorąca lub bardzo ciepła przegotowana woda (pijesz ją małymi łyczkami),
– ciepła przegotowana woda z cytryną, kurkumą i czarnym pieprzem,
– ciepła woda ze szczyptą dobrej soli (polecam różową kłodawską),
– czasami napary ziołowe (często zmieniaj zioła, pij mieszanki, które Ci smakują, nigdy jednak nie pij jednego zioła stale – chyba, że tak zalecił doświadczony zielarz),
– zielona herbata,
– pół łyżeczki imbiru mielonego zalane wrzątkiem – przy niestrawności, skurczach jelit.

Dla porządku – kawa nas nie nawadnia, lecz odwadnia  Jeśli pijesz kawę, wypij więcej płynów nawadniających. Podobnie, choć mniej diuretycznie, działa czarna herbata.

Kiedy i co pijesz:
– rano: pierwsze 3 napoje z listy albo choć jeden, ale zachęcam Cię do wypicia po przebudzeniu 3 szklanek/kubków wody rano,
– między posiłkami – gorąca woda lub woda z cytryną, a także resztę wymienionych płynów – dla smaku – zachowując odstępy czasowe przed i po jedzeniu,
– godzinę, dwie przed snem – gorąca woda z solą (zapobiega odwodnieniu).

Jeśli nie możesz / nie chcesz wypić całej szklanki, wypij choć pół.

Korzyści:
– lepsze nawodnienie (czasem trzeba kilku dni, jeśli masz odwodnione ciało),
– unormowany apetyt,
– więcej energii,
– ładna cera,
– chudnięcie już po kilku dniach,
– lepsza koncentracja i jasność umysłu,
– lepszy sen,
– równowaga kwasowo-zasadowa
– zmniejszenie lub całkowite usunięcie bólu głowy.

I pamiętaj wczorajszą lekcję: pijąc, mieszaj płyn ze śliną. A jedzenie dokładnie żuj

Powodzenia
Monika


moje książki: https://daksa.pl
moje ebooki: https://escapemagazine.pl

2 myśli nt. „LEPSZE NAWYKI ŻYWIENIOWE – DZIEŃ 2.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *