LEPSZE NAWYKI ŻYWIENIOWE – DZIEŃ 1.

Dzień dobry!
W zeszłym miesiącu zorganizowałam akcję na FB zatytułowaną 14 DNI DLA LEPSZYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH, która okazała się sukcesem i cieszyła się wielkim zainteresowaniem uczestników. Założyłam zamkniętą grupę, do której potem nie każdy mógł się dostać, bo celem było przejście razem pewnych etapów od początku do końca. Wychodząc więc na przeciw tym osobom, które nie zdążyły, umieszczam na blogu każde z zadań, które mieliśmy na grupie. Każdego dnia rano inne.

Oto więc pierwszy dzień naszej akcji i pierwsze zadanie: ŻUJ DOKŁADNIE I POWOLI, czyli przeżuj to sam
Łatwe? To się okaże.

Sprawdź swoją uważność i przez cały dzień żuj jeden kęs 20-50 razy. Im coś jest twardsze, trudniejsze do gryzienia, tym dłużej żuj. Jeśli już nie ma czego gryźć, przeżuwaj, mieszając pokarm ze śliną.

Mędrcy Wschodu zalecają, aby pić jedzenie i żuć picie. A więc najważniejsze, by jak najdokładniej mieszać ze śliną wszystko co bierzemy do ust. Pokarm stały przetwarzaj na płynny, a płyn zagęść przez mieszanie go śliną przed połknięciem.

Trawienie rozpoczyna się już w jamie ustnej (w szczególności węglowodanów), dlatego tak ważne jest, by dokładnie żuć.

Korzyści:
– pobudzenie wstępnego trawienia poprzez wytworzenie większej ilości śliny
– ślina ma działanie bakteriobójcze, ochronne (śluzówka, dziąsła i zęby) i trawienne, wzmacnia wchłanianie
– ślina jest wydzieliną Przemiany Ziemi, zatem im więcej śliny, tym lepsza praca ziemskich narządów: śledziony, żołądka i trzustki
– pobudzenie reszty układu pokarmowego do lepszej pracy
– liczenie ile razy żujesz sprawia, że skupiasz się tylko na jedzeniu
– skupienie na jedzeniu powoduje, że jesz mniej

Powodzenia!
Opisz swoje refleksje poniżej
Dobrego dnia

Monika

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *